Az Európai Bizottság 2027-ig elhalasztotta a szigorúbb CO2-kibocsátási kvóták bevezetését, amivel elkerülik az európai autógyártók a bírságokat. Ez a döntés enyhítést jelent azoknak a gyártóknak, akik nem tudták elérni az elektromos járművek eladási céljait. Ugyanakkor a 2035-ös cél, amely a fosszilis üzemanyaggal működő autók forgalmazásának betiltását írja elő, nem változik, így a gyártók számára továbbra is jelentős kihívást jelent a jövőbeli megfelelés.
A témában Kilián Csabát, a MAGE ügyvezető főtitkárát kérdezte a piacesprofit.hu.
Az interjúban szó van arról, hogy az európai autógyártók, bár megmenekültek a büntetésektől, komoly kihívásokkal néznek szembe. A gyártók számára fontos, hogy növeljék az elektromos járművek eladását, miközben javítaniuk kell a töltőhálózatot. Emellett az autonóm járművek fejlesztése, a kutatások és az új piaci trendek is szerepet kapnak, miközben a verseny élesedik, főként Kína és az Egyesült Államok piacain.
Az európai járműipar számára alapvető fontosságú, hogy ne mérgesedjen tovább a vámháború sem Kínával, sem az Egyesült Államokkal szemben. Ha a korábbi szabadkereskedelmi megállapodások nem működnének tovább, az nem lenne kedvező, mert az ázsiai és az észak-amerikai piac meghatározó a német autógyártók – és így a magyar járműipar – számára. Kínában ráadásul egyre komolyabb szerepet töltenek be a hazai gyártók, ami tovább élesíti a versenyt – véli a szakember.
A teljes interjú elolvasható a piacesprofit.hu portálon.