Szerdán ismételten sajtótájékoztatót tartott Dr. Tóth Szilárd, az egyik legaktívabb önkormányzati képviselő. Ezúttal a Ceglédi út négysávosítása egy rövid szakaszon, a Hunyadiváros és a Vacsiköz közötti gördülékenyebb közlekedés kialakítása és ideiglenes járdák kiépítése volt a téma. A képviselő kitért arra a távoli tervre is, miszerint összekötnék a Nagy Lajos király körutat a Károly Róbert körúttal.
Dr. Tóth Szilárd legutóbbi, november 15-én tartott sajtótájékoztatója a Nagy Lajos király körút meghosszabbított részének kaotikus közlekedésére hívta fel a figyelmet. Ehhez is kapcsolódott a november 27-én, szerdán tartott beszámolója: többek között ideiglenes, olcsó járda kiépítését kéri a Nagy Lajos király körút Kalász utca és Márvány utca közötti szakaszán, illetve a Márvány utca Malom köz és Vaspálya utca közötti vonalán.
KORÁBBAN BESZÁMOLTUNK ARRÓL, hogy ezeket a szakaszokat a helyi lakosok életveszélyesnek tartják, az autó nélkül közlekedők nap mint nap veszélynek vannak kitéve ezen a részen.
A centrum felől érkezve, 2019-2020 óta a Ceglédi útról a Vaspálya utcára nem lehet balra bekanyarodni. A jelenlegi szabályos közlekedés ebben a forgalmi helyzetben csak úgy tud megvalósulni, ha egészen a METRO áruház közelében lévő körforgalomig elmennek az autósok és ott visszafordulnak – ez közel 2 kilométer „feleslegesen megtett” út, ami igen életszerűtlen.
Ahogyan azt a közlekedők már észrevehették és Dr. Tóth Szilárd is kiemelte, ezt az utat sok autós – a záróvonalon szimplán áthajtókon kívül – úgy spórolja meg, hogy a Vaspálya utca előtti (sárgával felfestett) záróvonal végeztével balra kanyarodnak, és a parkolóban megfordulnak. Ez nem csak dugót tud okozni, de roppant veszélyes is.
Korábban tervben volt, hogy aluljáró segítségével juttatják ki a forgalmat a Nagy Lajos Király körútról a Ceglédi útra, ennek az engedélyes tervnek a kivitelezési határideje azonban információink szerint lejárt.
„Én a mai energiaválságban, a mai inflációs környezetben, és azzal, hogy önök még a békepárti javaslatot sem fogadták el, én még csak a realitását sem látom, hogy következő három évben egyáltalán aluljáró vagy felüljáró el tudjon kezdeni épülni” – jelentette ki a Ceglédi úti aluljáróval kapcsolatban Szemereyné Pataki Klaudia polgármester 2023-ban.
Ezért is indítványozta a Vaspálya utca és a Ceglédi út kereszteződésében lévő életszerűtlen forgalmi szituáció felülvizsgálatát Dr. Tóth Szilárd. A képviselő javasolja, hogy a Ceglédi út egy rövid szakaszán – a Vaspálya utca és a Mátyás király körút térségében – létesítsenek négy forgalmi sávot.
Álláspontja szerint a Ceglédi út vonalának mindkét oldalon való szélesítésével elférhet a négy sáv: így létrejöhet egy, a Ceglédi útról balra, a Vaspálya utcára kanyarodó és egy, a Vaspálya utcáról jobbra, a Ceglédi útra kanyarodó sáv. A tervezetben egy buszmegálló áthelyezése, és gyalogosok védelmére építendő korlátok is szerepelnek.
Dr. Tóth Szilárd hozzátette: kedden, még 14 óra előtt beadta az indítványát, így a téma már csütörtökön előkerülhet Kecskemét Megyei Jogú Város közgyűlésén;
hiszen a Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzata szerint „indítványt bármely képviselő írásban nyújthat be a polgármesterhez, legkésőbb a Közgyűlés ülését
megelőző második nap 14:00 óráig”.
Az önkormányzati képviselő a sajtótájékoztató végén arra is kitért, hogy tervben van, illetve „benne van a levegőben” a Nagy Lajos király körút összekötése a Károly Róbert körúttal, ami lényegében összekapcsolná a Széchenyivárost és a Vacsiközt. Véleménye – és helyi lakosok – szerint az onnan beáramló forgalom még jobban megterhelné ezt a veszélyes, így is igen forgalmas szakaszt, amire jelen állapotában nem áll készen.