fbpx
19 C
Kecskemét
2024. május 2., csütörtök

FRISS HÍREK

Az M44 vagy inkább a közutak felújítása segít a dél-alföldi régió problémáin?

- Advertisement -

 – vélemény –

Szeptember 22-én publikálta az Átlátszó az „Alig használják a közel 400 milliárdért épülő, Békéscsabára vezető M44-es utat”, amit szemléztünk a KecsUP-on Kecskemét és a régió érintettsége miatt. Az Átlátszó a Magyar Közút méréseire támaszkodva arról írt, hogy a 44-es út melletti települések nyertesei az M44-es megépítésének, de a járművek mennyisége nem indokolta a majdnem 400 milliárdos beruházást.

Megtudjuk, hogy a mért forgalom 10-12 ezer egységjármű/nap a Bács-Kiskun vármegyei 44-es szakaszon (az M44 Lakitelek és Kecskemét közötti rész építése még zajlik), ami mintegy 5 ezerrel kevesebb, mint a korábbi adatok. A Békés vármegyei részen pedig van, ahol ennél is nagyobb a visszaesés. Az Átlátszó a cikkében utal a Levegő Munkacsoport többször visszatérő álláspontjára, miszerint „közgazdasági és közlekedéstervezési szempontból egyaránt megkérdőjelezhető annak az értelme, hogy olyan területekre vezetünk autópályákat, ahol mind az országos közutak, mind a helyi (önkormányzati kezelésben lévő) utak leromlottak, felújításra szorulnak.

Olvasónk a cikk olvasását követően reagált, amit véleményként közlünk és ezúton is köszönünk.

Egy nagyon fontos dolgot elfelejtettek megemlíteni!
Azt, hogy ezt az utat már több, mint 20 éve kellett volna megépíteni! Abban az esetben ez a térség nem kezdett volna így lemaradni, leépülni, nem szűntek volna meg cégek a leszakadás miatt, ami nagyban köszönhető az infrastrukturális vérkeringésből kimaradásnak és megközelíthetetlenségből adódó nehézségeknek.
Nagy cégek csak a jól, általában autópályán megközelíthető városokba telepítik üzemeiket, ahol találnak jó szakembereket és megfelelő létszámú, minőségi munkára képes dolgozót. De az értékes fiatalok – mivel megfelelő úthálózat és idetelepedő nagy cég hiányában nem találtak munkát – úgy döntöttek, hogy elköltöznek minimum Budapestre, de leginkább külföldre.
És akkor jönnek Önök ezzel a cikkel, hogy minek ide M44! Minek? Annak, hogy tartoznak ennek az országrésznek [dél-alföldi régió – a szerk.] ezzel már nagyon régen!
Nézzenek rá egy Magyarország úthálózatát megjelenítő térképre! Ütőérként hálózzák be az autópályák Magyarországot, de van egy óriási negyed, ahová eddig nem vezetett semmi. Most már van, de feltűnt-e, hogy ide még mindig nem sikerült autópályát építeni?! Ide csak autóút jutott 25 év késéssel! Ha 20-25 éve ezt megépítik (csakúgy, mint az országot behálózó többi autópályát), akkor nincs leszakadás, nincs elvándorlás, nem szakadnak szét a családok, a nagyszülők nem csak videótelefonálással láthatják az unokáikat, hanem az esetleges a lehetőségek miatt itthon maradó fiatalok, meg unokák, akár naponta megölelhetik őket.
Felháborító, amikor az elkészült útszakaszokat átadják a politikusok, akkor saját politikai sikerességüket ünnepeltetik, pedig könyörögve kellene elnézést kérniük az ezen a területen élőktől, hogy több évtizedes késlekedésük miatt családokat szakítottak szét, egy országrészt hoztak behozhatatlan hátrányba a többiekkel szemben.
Tóth Tibor, Békéscsaba


A Vélemény rovatunkban megjelent írások nem feltétlenül egyeznek a szerkesztőség álláspontjával. A tartalom megtartása mellett ezeket az írásokat jogunkban áll a jobb olvashatóság érdekében megszerkeszteni.

Van véleménye? Szeretné másokkal is megosztani? Írjon nekünk a szerkesztoseg@kecsup.hu címre.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...