A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban a digitalizáció a mindennapok része

0
Munka a kecskeméti Mercedes-gyárban. (Fotó: MTI/Ujvári Sándor)

Mozgalmas év volt a tavalyi a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. számára: új présüzemet jelentettek be, és a járvány ellenére elindították a plug-in hibrid modellek gyártását Kecskeméten. A vállalat röviden értékelte az autopro.hu-nak az évet.

 

Mi volt a legfontosabb esemény a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. életében 2020-ban?

Mindent megtettünk, hogy a kecskeméti Mercedes-Benz gyár továbbra is Magyarország meghatározó vállalata maradjon és erősítse szerepét a Mercedes-Benz nemzetközi termelési hálózatában. Elmondhatjuk, hogy mindez sikerült.

Tavasszal bejelentettük egy új présüzem építését, több mint száz millió eurós beruházás keretében.

A járvány okozta nehézségek ellenére is a terveknek megfelelően elindítottuk plug-in hibrid modelljeink gyártását, az év végén pedig a nyilvánosság előtt is megoszthattuk, hogy Magyarország első tisztán elektromos meghajtású autójának sorozatgyártása a kecskeméti gyárban kezdődik majd meg, amellett hogy, sikeresen megszerveztük a vírus elleni védekezést gyárunkban.

2020 végén, az eredményes tárgyalást követően bérmegállapodást kötöttünk a szakszervezetekkel.

Hogyan hatott a koronavírus-járvány a vállalat életére? Volt jelentősebb változás a cégnél dolgozók számában?

A koronavírus okozta világjárvány miatt a termelés a kecskeméti gyárban is tavasszal közel egy hónapra leállt, majd fokozatosan tértünk vissza augusztusra a normál működéshez. A vállalat célja ezen időszakban is és továbbra is az, hogy a dolgozók munkahelyét és bérét hosszútávon biztosítani tudja. Társaságunknál nem történt elbocsátás a világjárvány kitörésével összefüggésben.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár, a szakszervezetekkel folytatott bértárgyalások eredményeként vállalta, hogy 2022 végéig a foglalkoztatási szint megtartását is biztosítja. Ez azt jelenti, hogy a vállalat garantálja a jelenlegi foglalkoztatotti létszámot.

Hasonló cikkünk  Kislányt ütött el, majd elhajtott, most keresi a rendőrség

Milyen fejlesztéseket, beruházásokat terveznek a következő évre?

Büszkék vagyunk arra, hogy a világméretű járvány ellenére 2020 nyarán sikeresen indítottuk el a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake hibrid modellek gyártását. A gyár történetében most először, már a hibrid sorozatgyártás kezdete előtt egy, erre a célra kialakított csarnokban épülhettek meg az első prototípusok, ami nagy előrelépést jelent a gyár folyamatfejlesztői tevékenységben. Decemberben pedig bejelentettük az első tisztán elektromos modellünket, az EQB-t.

A 2021 utolsó negyedévére tervezett gyártásindulást követően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár gyártósorain valamennyi, széles körben elterjedt meghajtás szerepel majd a klasszikus belső égésű motoroktól a plug-in hibrideken át a tisztán elektromos meghajtásig. Ahogyan a Mercedes-Benz többi elektromos modellje, úgy az EQB is ugyanazon a gyártósoron készül majd a kecskeméti gyárban, mint a hagyományos és hibrid meghajtású modellek.

Milyen a kecskeméti gyár helyzete a Mercedes-Benzen belül?

A 2020-ban elindult új hibrid modellek és a 2021-ben startoló EQB sorozatgyártása is mutatják, hogy a kecskeméti üzem a Mercedes-Benz Cars globális gyártási hálózatának változatlanul fontos pillére marad.

Mit várnak a következő évtől az autóiparban?

Alapvetően nem szoktunk jóslatokba bocsátkozni, összességében óvatosan bizakodóak vagyunk a 2021-es évet illetően. A Kecskeméten gyártott termékek – különösképp a kompakt modelljeink AMG és plug-in hibrid verziói – iránti stabil nemzetközi keresletnek köszönhetően szerencsére már most is csaknem telített a kecskeméti gyár 2021-es termelési naptárja.

Hasonló cikkünk  Így szigorodnak március elsejétől a maszkviselés szabályai Kecskeméten

Mindemellett az elektromos meghajtással (is) rendelkező modellek iránti élénk kereslet tartósnak mutatkozik. A Mercedes-Benz további fontos értékesítési eredményeket vár 2021-ben a tisztán elektromos és hibrid modelljeinek térnyerésével kapcsolatosan.

Mennyiben befolyásolja a válság a digitalizációs, robotikai fejlesztéseket a vállalatnál?

A digitalizáció és a robotikai fejlesztések nincsenek feltétlen összefüggésben a válsággal. A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában a digitalizáció már a mindennapok része, ahogyan sikeresen alkalmazzuk az Ipar 4.0 hatékonyságot növelő megoldásait, például az MO360 (Mercedes-Benz Operations 360) digitális folyamatirányítási rendszert, amely egy egész applikációs családot foglal magában, és amelyben az alkalmazások egységes felhasználói felülettel vannak összekötve.

Emellett nagy mennyiségű papírt spórolunk meg azzal, hogy a Papírmentes Gyár projektünk keretében az összeszerelő üzemben az autókat kísérő dokumentumok digitalizáltuk.

autopro.hu