fbpx
2.1 C
Kecskemét
2024. április 26., péntek

FRISS HÍREK

Felköthetik a gatyájukat a vizsgaállomások, közel egymillió autó zúdul rájuk

- Advertisement -

„Sokan még most sem hiszik el, hogy egyszer eljön a június 30-a” – mondja Süli Antal, a Magyar Autóklub Budaörsi úti vizsgaállomásának vezetője, pedig a vizsgamoratórium lejártához közeledve már most is nagy a pörgés a műhelyben, folyamatosan érkeznek a vizsgáztatásra váró autók, sokszor forgalomképtelen állapotban. Vajon melyek azok a tipikus és sokak által nem ismert hibák, amelyekre odafigyelve elkerülhetjük azt, hogy az autónkat kivágják a műszakiról? – tette fel a kérdést a Telex.

Jelentős fennakadásokra lehet számítani, miután június 30-án lejár a koronavírus-járvány idejére meghirdetett műszakivizsga-moratórium, vagyis azokat az autókat is le kell vizsgáztatni, amelyek a kedvezmény miatt az utóbbi két évben lejárt műszakival közlekedhettek Magyarországon. A Belügyminisztériumtól származó korábbi adat szerint közel egymillió autóról van szó, amely a teljes személyautó-állomány negyede.

Mivel nem tartjuk életszerűnek, hogy bárki végigolvassa a 282 oldalas 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletet, ezért a Telex összegyűjtötte azokat az okokat, amelyek miatt gyakrabban vagy ritkábban megbuknak az autók a műszakin. A vizsgán kívül-belül szemrevételezik az autót, ellenőrzik a forgalmi engedélyét, az alvázszámát, a kilométer-számláló állását, a gumiabroncsokat, illetve a kipufogórendszer épségét. A háromnegyed órás folyamat során megvizsgálják a futómű állapotát, és fékhatást mérnek, és a teljes folyamatról fotók és videófelvétel készül. Fontos, hogy ha az autón van vonóhorog, azt felszerelve érkezzünk a vizsgára, máskülönben nem fogják beleírni a forgalmiba, így nem használhatjuk! Villanyautókhoz és plug-in hibridekhez, valamint a lakóautókhoz elektromos érintésvédelmi jegyzőkönyvvel kell érkeznünk a vizsgára, amit egy másik szakműhely állíthat ki.

Hasonló cikkünk:  A Lázár János vezette minisztérium láthatatlanná tenné az építkezéseket

A vizsgálatról szóló rendelet talán legfontosabb alaptétele, hogy a műszaki vizsgán háromféle hibát különböztetnek meg, és ez dönti el az autónk további sorsát.

a) Kisebb hiba: a jármű biztonságát vagy a környezetterhelést jelentősen nem befolyásoló kisebb hiányosságok, valamint az előírásoktól való egyéb kisebb eltérések.

b) Komoly hiba: a jármű biztonságát vagy a környezetterhelést befolyásoló, illetve a közúti forgalom többi résztvevőjét veszélyeztető jelentős hiányosságok vagy az előírásoktól való egyéb jelentősebb eltérések.

c) Veszélyes hiba: a közúti biztonságra közvetlen és azonnali veszélyt jelentő vagy a környezetterhelést befolyásoló veszélyes hiányosságok, amelyek indokolttá teszik, hogy a tagállam vagy annak illetékes hatóságai megtilthassák a jármű közúti forgalomban való használatát.

Süli Antal szerint sokaknak még a könnyítés sem segít, mert az utóbbi években nagyon leromlott az autók műszaki állapota, és tegyük hozzá, a teljes magyar állomány már tizenöt éves átlagkorú. A vizsgabázis vezetője úgy véli, „a magyarok olyanok, mint azok a kishalak, amelyek betévednek a lyukas szákba: ha csak egy lyuk van a hálón, azt biztosan megtalálják” – ezzel arra utalt, hogy a vizsgán megbukó autók gazdái közül sokan addig keresik majd a különböző vizsgaállomásokat, amíg meg nem találják azt a bizonyos nem jogszerű kiskaput. Az utóbbi években a műszaki vizsgáztatások kapcsán feltárt korrupciós ügyeket látva több ilyen lyukról lehet szó, mint amennyit a halas példában említett a vizsgabázis vezetője.

via telex.hu

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...