fbpx

FRISS HÍREK

Nem működött a bérletes applikáció, leszállították a kadafalvi fiatalt a buszról

- Advertisement -

Ahogyan a hét minden napján, múlt kedden is iskolai gyakorlatra indult a kora reggeli busszal egy kadafalvi fiatal, ám felszálláskor a bérletes applikáció QR-kódos leolvasása nem működött. A sofőr ennek ellenére felvette a fiatalt, el is indult a járattal, ám egy megállóval később mégis leszállíttatta a 16 éves fiút. A miértekre az édesapával együtt keressük a választ, aki elkeseredésében a közösségi oldalon osztotta meg történetüket.

– Az 5:15-ös Ballószögről Kadafalva irányába közlekedő hajnali busszal szeretett volna iskolai gyakorlatra menni a fiam – meséli a történteket Bálint Ambrus, az édesapa. – Az első megállóban szállt fel, ám hiába volt internetelérés a telefonján, az online vásárolt bérletet mégsem tudták beolvasni az applikáción keresztül. Tudni kell, hogy ennek ellenére a bérlet adatai offline üzemmódban is leolvashatók, látszik, hogy mikor lett vásárolva, kinek a nevére szól, hogy diákbérlet és hogy meddig érvényes.

A sofőr felengedte ugyan a buszra a fiút, de egy megállónyi időt adott számára, hogy a leolvasón keresztül is igazolja a bérlet érvényességét. Mivel azonban a rendszer továbbra sem működött, így a következő megállóban leszállíttatta őt a buszról.

– Úgy gondolom ez a legrosszabb mód volt, ahogy a sofőr eljárhatott – folytatja az édesapa. – Vagy vigye el a célállomásig, vagy ne is vegye fel, de mindentől messze letenni a legnagyobb kitolás volt. Sajnos a fiamnál nem volt pénz, így nem tudott jegyet váltani, de azt hiszem érvényes bérlet mellett nem is ez lenne a jó megoldás. Hiába látszott beolvasás nélkül is az applikáción keresztül, hogy érvényes a bérlete, a sofőr ezzel nem tudott mit kezdeni, mert nincs számukra semmilyen konkrét utasítás ilyen esetekre.

A történet szerencsére pozitív fordulattal zárult, ugyanis egy várakozó hölgy kifizette a diáknak a menetjegy árát, így beért az iskolába. Az édesapa nagyon hálás a gyors helyszíni segítségért, ugyanakkor csalódását fogalmazza meg a helyzettel kapcsolatban.

– Ha már az applikáció működése nem megbízható, akkor legalább a sofőröket kiképezhetnék, hogy mi lehetne az emberséges megoldás ilyen helyzetekben –fogalmaz Bálint Ambrus. – A Covid ideje alatt minden az érintésmentességről szól, az iskola gyakorlati helyén csak kártyás vásárlásra van lehetőség, a kiskereskedőket kötelezték, hogy biztosítsák ezt a fajta vásárlási lehetőséget, ráadásul egy olyan generációról beszélünk, akik leszoktattunk már a készpénzes fizetésről. Nem elvárható tehát, hogy mindenki készpénzzel közlekedjen, mikor online bérlete is van.

Hasonló cikkünk:  "Drasztikusan nagy változtatásokban gondolkodunk" - részletesen is beszámolt terveiről a kecskeméti közlekedést megreformálni vágyó aktivista

Az eset kapcsán felkerestük a Volánbusz Zrt. kommunikációs igazgatóságát, ahonnan az alábbi választ kaptuk kérdéseinkre:

– Bár Kecskemét város helyi közforgalmú autóbusz-közlekedését 2020. január 1-jétől nem a Volánbusz látja el, társaságunk Kecskemét város közigazgatási területén továbbra is elfogadja a helyi vonaljegyeket és bérleteket a regionális járatokon. Az autóbusz-vezetőink felszálláskor ellenőrzik az utazási jogosultságot, járatainkon csak érvényes jeggyel vagy bérlettel lehet utazni. Az ellenőrzéskor azonban felmerülhet olyan technikai probléma, amely miatt meghiúsulhat az érvényesség vizsgálata. Ilyen például a mobilalkalmazáson vásárolt díjtermék esetében amennyiben – az utas telefonja lemerül, vagy azon nincs élő internetkapcsolat, esetleg valamilyen, a telefon működésére visszavezethető okból – nem érhető el a készülékre telepített alkalmazás, tehát az utas nem tudja hitelt érdemlően bizonyítani, hogy rendelkezik előre megváltott díjtermékkel, ezért az utazásban való részvételhez menetjegyet kell vásárolnia az autóbuszon.

A tájékoztatás szerint amennyiben az applikáció központi hiba miatt nem érhető el, a Volánbusz erről tájékoztatást kap; hosszabb ideig fennálló probléma esetén társaságunk felfüggeszti a „mobiljegyek” ellenőrzését – erre igen ritkán van példa. A kérdéses esetben az a szolgáltató tud információval szolgálni, amelynek applikációjából az utas a terméket megvásárolta: ott tudják megvizsgálni, milyen állapotban volt a rendszer az adott időpontban. Indokolt esetben – amennyiben valóban a rendszer hibája okozta, hogy az utas a díjterméket nem tudta bemutatni –, méltányossági díjvisszatérítés adható.

A fiatal jelezte az applikáció működtetője felé is a hibát, akik válaszlevelükben megerősítették, hogy aznap a reggeli órákban a rendszerben átmeneti lassulás, illetve kiesés volt tapasztalható, ami 8 órára állt helyre.

Noha a Volánbusz Zrt. szerint igen ritka, hogy technikai hiba miatt áll le a rendszer, az aktuális eset kapcsán több tucatnyian jeleztek hasonló tapasztalatokat a közösségi médiába, és a szolgáltató által igazolt közel 3 órás üzemzavar egy iskolai napon szinte biztos, hogy többeket is érintett.

– Természetesen előfordul, hogy valami elromlik, nem működik, ez teljesen elfogadható – összegzi a mondandóját Bálint Ambrus. – Az viszont már zavaró és dühítő, amikor mindenki másra hivatkozik és nem tudják kezelni a kialakult helyzetet, miközben a gyermekünk egy kifizetett szolgáltatás igénybevétele helyett ott marad az út szélén.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Megszűnhet a járóbeteg-ellátás a Honvédkórházban

2025. január 1-jétől már nem lesznek járóbeteg-szakrendelések a Honvédkórházban (Repülőkórházban) - értesült a KecsUP az intézmény jelenlegi és korábbi...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...