Összefoglaló a közszolgáltatók szolgáltatásszervezési intézkedéseiről.
A koronavírus okozta megbetegedések megelőzése érdekében a kecskeméti polgárok részére kommunális jellegű közszolgáltatásokat nyújtó önkormányzati szervezetek mindegyike elkészítette a veszélyhelyzetben alkalmazandó intézkedések bevezetését rögzítő pandémiás terveiket.
A tervek alapján a közszolgáltatók részben az általuk foglalkoztatottak védelme, másrészt, a közszolgáltatások folyamatos ellátásának biztosítása érdekében vezettek be intézkedéseket.
- Általános korlátozások, intézkedések
A munkavállalók védelme, a személyes érintkezések minimalizálása érdekében a közszolgáltatók
- felfüggesztették a személyes ügyfélszolgálatok és ügyfélkapcsolati pontok működését (a temetkezési ügyintézés kivételével),
- biztosították a munkavállalók egészségének védelméhez, a higiénés feltételek betartásához szükséges eszközöket, különös tekintettel a speciális védelmet indokoló munkakörökre,
- új munkarendet alakítottak ki az otthoni munkavégzés érdekében azokon a területeken, ahol annak végzése biztosított és megoldható,
- meghatározták az alapfeladatok ellátásához szükséges kritikus munkaköröket és azok létszámát munkakörönként,
- felmérték a szolgáltatás biztonságos ellátásához szükséges eszközök, munka és védőeszköz készleteiket és a szükségessé váló készletek beszerzését elindítottuk,
- munkatársaikat folyamatosan tájékoztatják a napi munkavégzést érintő szabályozások változásáról,
- felfüggesztették, illetve elhalasztották a tömeges részvétellel járó külső és belső rendezvényeiket,
- bevezették a munkavállalók külföldre utazásának tilalmát, vagy a hazaérkezők karanténba vonulásának kötelezettségét,
- bevezették a külföldről hazatérő közvetlen családtagokról az azonnali bejelentési kötelezettséget, illetve arról, hogy amennyiben nem oldható meg a külön elhelyezés, a munkavállaló 14 napos távolmaradásáról (szabadság vagy otthoni munkavégzés elrendelése).
A Duna-Tisza Közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. a hulladékszállítás és kezelés folyamatos működtetése érdekében
- felfüggesztette a hulladékudvarok nyitva tartását,
- leállította a válogatóműveket.
További információk:
Ügyfélkapcsolati telefonszámok, e-mail címek:
06-5300-152, 06-53-500-153, 06-76-501-926,
ugyfelszolgalat@dtkh.hu, kecskemetugyfelszolgalat@dtkh.hu
A KECSKEMÉTI TERMOSTAR Hőszolgáltató Kft. a távhő és melegvízszolgáltatás folyamatossága, az üzembiztonság stabil fenntartása és a szükséges dolgozói létszám biztosítása érdekében elsődlegesen az alapfeladatok ellátására koncentrál.
Az intézkedések során
- felfüggesztette és a későbbiekre átütemezte a használati melegvízmérők (HMV) hitelesítését, cseréjét,
- átütemezte a soron következő HMV mérők leolvasását,
- március 23-ától új munkarendet léptet hatályba, amelynek részeként az összesített dolgozói állományból két csoport kerül kialakításra: munkahelyi és otthoni munkavégzést teljesítő munkavállalók. A két csoport 14 napos ciklusokban váltja egymást. Az otthoni munkavégzést a középvezetők napi utasítása alapján teljesítik a dolgozók, akik szükség esetén bármikor behívhatók.
További információk:
ügyfélkapcsolati telefonszámok, e-mail címek:
06-76-448-010, kecskemet@termostar.hu
A Kecskeméti Közlekedési Központ Kft., együttműködve az INTER-Tanker Zrt.-ével a helyi autóbuszos közösségi közlekedés igényeit a folyamatosan változó lakossági és munkáltatói igényekhez igyekezve elégíti ki, amelynek során a menetrendben rövidesen jelentős változások várhatók.
A Kecskeméti Közlekedési Központ Kft
- március 1-től az autóbuszok fokozott mértékű takarítását és fertőtlenítését végzi,
- felfüggesztette a 2020. március 17-től az autóbuszokon a fedélzeti menetjegy árusítást és az első ajtón keresztüli fel- és leszállást
- március 17-től tanszüneti menetrendet vezetett be.
További információk:
www.keko.hu
ügyfélkapcsolati telefonszámok, e-mail címek:
06-76-800-410, info@keko.hu
A Kecskeméti Városüzemeltetési Nonprofit Kft. a közterületfenntartási, köztisztasági és temetkezési közszolgáltatásokat változatlanul teljes körűen el tudja látni. A járványveszély kivédésére azonban több intézkedés is történt, amelyben a gyászolók együttműködését kérik.
E szerint kérik, hogy
- a temetés megrendelésére irányuló ügyintézésben a hozzátartozók képviseletében mindössze 1 fő vegyen részt.
- a bemutatóterembe való belépést nem korlátozták, de ott is tartsák be a személyes kontaktok minimalizálására vonatkozó 1,5-2 méteres fizikai távolságot
- hogy a temetési szertartáson csak a legközelebbi hozzátartozók jelenjenek meg.
A Kecskeméti Városüzemeltetési Nonprofit Kft. a temetések egyeztetésére péntekenként rövidített ügyfélfogadási időt vezetett be, amely az eddigi 15.50- helyett 12.00 óráig tart.
További információk:
www.kvu.hu
ügyfélkapcsolati telefonszámok, e-mail címek:
06-7600-606, utkarbantartas@kvu.hu, parkfenntartas@kvu.hu, koztisztasag@kvu.hu, info@koztemetokecskemet.hu info@keko.hu
A BÁCSVÍZ Víz- és Csatornaszolgáltató Zrt. ivóvízellátási és szennyvízelvezetési tevékenységében is az alapellátási kötelezettségek biztosítása a fő feladat, Erre tekintettel a Zrt. felfüggesztett tevékenységei:
- vízmérőcsere,
- vízmérőleolvasás,
- személyes helyszíni kivizsgálás,
- személyes behajtás,
- szolgáltatás ellenőrzés,
- szolgáltatás korlátozás,
- csatornabekötés személyes átvétele,
További információk:
ügyfélkapcsolati telefonszámok, e-mail címek:
06-80-4030-200, info@bacsviz.hu, uzemfelugyelet@bacsviz.hu
Valamennyi közszolgáltató folyamatosan tájékoztatja honlapján a lakosságot az aktuális tudnivalókról, változásokról.