fbpx

FRISS HÍREK

Szijjártó szerint a tőke érdekei előrébb valók, mint az emberek érdekei

- Advertisement -

Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter is felszólalt a Nemzeti Befektetési Ügynökség járműipari konferenciáján, ahol a befektetők megnyugtatására tolmácsolta a kormány álláspontját, miszerint a tőke érdekei előbbre valók az emberiség érdekeinél, írta a Mérce.

Ezzel a miniszter azon kijelentésére céloztak, amely szerint a környezetvédelmet hátrébb sorolja a kormány, mint a tőke érdekeit. Az MTI szerint pontosan ezt mondta Szijjártó Péter a konferencián:

Magyarország nem támogatja, hogy Brüsszel az autóipar versenyképességét a környezetvédelemre hivatkozva észszerűtlenül korlátozza.

Szijjártó Péter hangsúlyozta továbbá, hogy a környezetvédelmet uniós szinten is a versenyképességi szempontokkal összhangban kell érvényesíteni. A kettő között – mint fogalmazott – meg lehet találni a hosszú távú egyensúlyt anélkül, hogy mindez értelmetlen beruházásokkal, erőltetett fejlesztésekkel hátráltassa a sok millió embernek munkát adó európai autóipart. Az ilyen intézkedések Magyarország autóiparát, versenyképességét és munkahelyeit is érintenék, a kormány ezért csak arányos és átgondolt intézkedéseket támogat ezen a téren is – tette hozzá.

A kormány így szolgálja ki az autógyártók érdekeit

A portál emlékeztet arra, hogy a károsanyag-kibocsátási normák európai uniós szigorításának legfajsúlyosabb kerékkötője Németország, az EU legnagyobb gazdasága, nem mellesleg az unió autóiparának központja, a világ második legnagyobb autógyártója, a Volkswagen-csoport hazája. A kerékkötésben pedig támogatják a németeket az EU félperifériáján elhelyezkedő visegrádi országok, melyek iparában, különösen Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon az autóipar, leginkább a német autóipar az egyik húzóágazat, ha nem a legfontosabb.

Hasonló cikkünk:  Az utóbbi években jelentősen visszaesett az új befektetők száma Magyarországon

A magyar kormány általánosságban kiszolgálja a német autóipar érdekeit, elég, ha az autógyárak állami támogatásaira vagy a nagy autógyárak számára különösen kedvező foglalkoztatási szabályozást jelentő rabszolgatörvényre gondolunk.

Ugyanakkor az autóipar láthatóan lassul, a német gazdasággal együtt, így olyan fejlesztések maradnak el a német autógyárak hazai üzemeiben, melyekkel korábban számolt a kormány, ezeket pedig még inkább hátráltathatja, amennyiben az autógyárak erőforrásaikat a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó kutatásokra kell hogy fordítsák a jelenlegi technológia kisebb fejlesztésekkel való további gyártása helyett, jegyzik meg.

Hosszú távú növekedés

A miniszter szerint hosszú távon is magas, az EU átlagát legalább 2 százalékkal meghaladó gazdasági növekedést ösztönöz a kormány hamarosan elkészülő gazdaságvédelmi akcióterve. Megismételte, amit Orbán Viktor is bejelentett, hogy az intézkedés újabb adó- és bürokráciacsökkentéssel, az eljárási folyamatok egyszerűsítésével, a szakképzés korszerűsítésével, a duális képzés bővítésével támogatná a gazdaság szereplőit. Az autóipart mindezen felül a beszállítóknak szánt pénzügyi keret bővítése is segítené, tette hozzá.

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...