fbpx
2.1 C
Kecskemét
2024. április 26., péntek

FRISS HÍREK

Van megoldás, ha a neten rendelt termékkel gond van

- Advertisement -

Új csalási módszer bukkant fel a neten, a bűnözők ezúttal igazi karácsonyi csalit vetnek be. Nem zárható ki persze, hogy ez a módszerrel az ünnepek után is támadnak. Ahogy alighanem hiába számíthatunk a csodát ígérő termékeket értékesítő honlapok eltűnésére sem. A különböző átverések és visszaélések mellett azonban az online térben más is fenyegetheti a vásárlókat, hívja fel a figyelmet az azénpénzem.hu.

Bár egyre többen rendelnek a netről, még sincsenek tisztában azzal, milyen jogok illetik meg őket az internetes rendelés során, és mit tehetnek, ha nem elégedettek a kifizetett termékkel.

„A termék átvétele után 14 napig még indoklás nélkül el lehet állni a vásárlástól, a webáruház pedig köteles visszafizetni a termék árát, a vevőnek csak a visszaküldés költségét kell kifizetnie. Ennek feltétele, hogy a vásárló időben, vagyis az átvételt követő 14 napon belül jelezze szándékát a webáruháznak.”

Az elállási jog azonban nem vonatkozik minden egyes terméktípusra. Kivételt képeznek például

  • az élelmiszerek,
  • az egyedileg legyártott termékek,
  • a kibontott csomagolású higiéniai termékek,
  • a fehérneműk,
  • a CD/DVD-k, valamint
  • a letöltött szoftverek is.
  • Továbbá az aukciós portálokon, apróhirdetéses oldalakon, illetve a közösségi médián keresztül, magánszemélytől vásárolt termékek esetén sem illeti meg a vevőt az elállási jog.
Hasonló cikkünk:  Egy törvényjavaslat szerint tilos lesz energiaitalt árusítani 18 év alattiaknak

A Magyar Országos Közjegyzői Kamara felmérést készíttetett, ez mutatta meg, hogy felmérését kitöltőknek csak kevesebb mint fele volt tisztában azzal, mit tehet a vásárló, ha a webshopot tulajdonló cég nem hajlandó megtéríteni a jogszerűen visszaküldött termék árát. Sokan a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez fordulnának, abban a hitben, hogy a fogyasztóvédelem elrendelheti a visszafizetést.

Tóth Ádám, a MOKK elnöke pedig hangsúlyozta: valójában, ha valaki nem kapja meg a megrendelt és kifizetett árut, vagy a webshopot tulajdonló cég nem akarja visszaadni a visszaküldött termék árát, akkor fizetési meghagyásos eljárással juthat leggyorsabban a pénzéhez.

Fizetési meghagyásos eljárást nemcsak magyarországi, hanem bármelyik európai uniós székhelyű vállalkozással szemben lehet kezdeményezni, kivéve Dániát.

A legtöbben utánvétes fizetést választanak, pedig a bankkártyás fizetés ennél biztonságosabb. Mégpedig azért, mert ha gond van a termékkel, a vevő visszakérné annak árát, és a kereskedővel nem sikerül dűlőre jutni, „a visszatérítést kezdeményezheti a vásárló a bankjánál. Utánvételes fizetésnél azonban ezt elutasítják a bankok, ekkor ugyanis nem a kereskedőnek, hanem a csomagküldőnek fizetett az ügyfél, és azzal szemben nem érvényesíthető a kifogás.”

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

A húskirály fia Kecskeméten vásárol szántóföldeket

Marcello Pini, az olasz húsipari nagyvállalkozó Piero Pini fia szántókat vásárolt Kecskemét külterületén összesen 175 millió forintért. Édesapjához hasonlóan...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...