Pár napja írtuk, hogy valójában nem ingyenes a Facebook – erre pénteken pont ezt mondta ki a versenyhivatal

0
flickr.com/Esther Vargas
Hirdetés

Nem vagyunk jósok, nem voltak bennfentes információink, csupán a józan ész irányította a billentyűt csapkodó kezünket, amikor azt írtuk egy cikkben, hogy valójában nem is ingyenes a Facebook (és a Google sem). Akkor tettük ezt, amikor arról írtunk, hogy muszáj reklámhelyeket elhelyezni a cikkeinkben, növelve így is a bevételeinket. A legnagyobbak (itt merült fel a Facebook is) csomó mindent tudnak rólunk, és pont ezek azok az információk, amelyekkel hatékonyan tudnak reklámokat kihelyezni, illetve minket vásárlóvá tenni. Akkor így fogalmaztunk:

“Amikor azt halljuk, hogy a Facebook ingyenes, a Google ingyenes, akkor azt értsük úgy, hogy pénzt nem kell fizetni a használatukért, de bizony megfizetjük máshogy. Magunkkal. Azokkal az információkkal, amelyeket beszippantanak rólunk…”

És most pontosan ezt mondta ki a Gazdasági Versenyhivatal. Sőt, 1,2 milliárd forint rekordbírságot szabtak ki a Facebookra, mert azt hirdeti, hogy ingyenes. Miközben a GVH szerint sem az. A versenyhivatal indoklása szerint:

Hirdetés

“A Facebook jogsértést követett el, amikor ingyenesként hirdette szolgáltatását nyitóoldalán és Súgóközpontjában: a fogyasztóknak ugyan valóban nem kellett díjat fizetniük a szolgáltatás igénybevételéért, de felhasználói aktivitásukkal és adataikkal üzleti hasznot hajtottak a vállalkozásnak és így fizettek a szolgáltatásért.”

Itt a teljes korábbi cikkünk.

Reklámok a cikkeinkben – Miért és hogy?

 

Vannak ügyek, amelyek csak akkor lesznek köztudottak, ha mi megírjuk ezeket.
Kérjük, támogassa munkánkat! A szabad sajtót.


1000 Ft5000 Ft10000 Ft


500 Ft1000 Ft3000 Ft