fbpx
21.4 C
Kecskemét
2024. április 27., szombat

FRISS HÍREK

A Telekom nem tudja miről van szó, de szerintük életszerűtlen

- Advertisement -

Múlt héten számoltunk be egy Kecskeméten élő házaspár kálváriájáról. A pár férfi tagja még 2012-ben szenvedett súlyos autóbaleset, amelynek következtében olyan komoly sérülései lettek, hogy teljesen felesége gondnoksága alatt áll. Ismeretlen személyek mégis visszaéltek a személyi igazolványával, és a Malom Bevásárlóközpontban található Telekom szaküzletben egy Iphone készüléket vásároltak a nevére, amelynek előfizetéseit nem fizették. Szilvi, a sérült férfi felesége csak pár hete szerzett tudomást az esetről, amikor a postán kézhez vette a behajtói végzést, amely szerint a közel félmillió forintos elmaradást a házukra terhelik.

Az üggyel kapcsolatban kerestük a Magyar Telekom Nyrt. sajtóosztályát, akik öt nappal később reagáltak, bár a feltett kérdéseink közül sajnos egyet sem sikerült érdemben megválaszolniuk. Levelük elején a már megjelent cikkünkre hivatkoznak, majd közlik, hogy „Konkrét adatok hiányában nem ismert számunkra, hogy mely ügyről van szó…”.

Ezek szerint a helyszín, az időpont és a történtek nem szűkíti le annyira a lehetséges esetek sorát, hogy konkrét válaszokat adjanak.

Ezt igazolja az is, hogy a továbbiakban semmilyen, Szilviék esetére, vagy a Telekom felelősségét firtató kérdésünkre sem válaszoltak, cserébe kaptunk egy általános közleményt, amit akár a rendőrség is kiadhatott volna egy gyengébb napján lakossági tájékoztatóként. Ebben ez szerepel:

„…általánosságban elmondható, hogy előfordul sajnos, hogy valakinek a személyazonosító adataival visszaélés történik, (sajnos nem csak hírközlési szolgáltatóknál), ezeket az adatokat csalók megszerezhetik adathalászat útján, vagy a dokumentumok fizikai eltulajdonításával, ami történhet úgy is, hogy csak időszakosan kerülnek ki az iratok a tulajdonos birtokából. Jelen cikkben is szerepel, hogy „pár napra elveszett a férfi személyi igazolványa”. Amennyiben valakinek az adataival visszaélés történik, fontos, hogy tegyen rendőrségi feljelentést, valamint az érintett szolgáltatónál is jelezze az esetet. Honlapunkon összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat és teendőket, arra vonatkozóan, ha valaki csalás áldozatává válik.”

Továbbra sem tudjuk tehát, hogy milyen személyazonossági ellenőrzési protokoll működik a Telekomnál szerződéskötés esetén? Hogyan lehet, hogy az ügyintéző nem vette észre, hogy nem azzal köt szerződést, aki a személyi igazolvány képén szerepel? Hogyan lehet, hogy ezt a további 2 Telekomos alkalmazott sem vette észre, aki ellenjegyezte a szerződést? Hogyan lehet, hogy nem vették észre a szerződésre kerülő aláírás és a személyi igazolványon lévő eredeti aláírás közötti különbséget? Használnak-e az érintett üzletben kamerás felvételeket? Ha igen, akkor segítik-e az ügy felderítését, azzal, hogy kikeresik ezeket?

Hasonló cikkünk:  Maradhatnak a kecskeméti üzletek ablakaira ragasztott reklámok, hiába tiltja a rendelet

Noha a konkrét ügyet állítólag nem ismeri a szolgáltató, azt mégsem tartja életszerűnek, hogy Szilviék csak a behajtó leveléből értesültek volna az ellenük indított eljárásról.

– Általánosságban elmondható, hogy díjtartozás esetén a jogszabályban pontosan meghatározott lépések szerint történik a folyamat, a fizetési felszólítástól kezdve a korlátozásról, majd további nem fizetés estén már a szolgáltatás szüneteltetéséről szóló értesítésen át végül a szerződés felmondásáig, majd a már megszűnt szerződés alapján a követelés érvényesítése körében tett lépések megtételéig, ezekhez kapcsolódó értesítések megküldéséig – taglalja a Magyar Telekom Vállalati Kommunikációs Igazgatóságának közleménye az eljárást. – Nem életszerű, hogy egy ilyen sok lépésből álló és időben is hosszú – a kár egy éven túli – folyamat során valaki csak a végrehajtási cselekmény megtörténte után értesüljön arról, hogy tartozása áll fenn a szolgáltató felé.

Csakhogy Szilviék közben elköltöztek, régóta közük sincs ahhoz a lakcímhez, ahová a szerződés kapcsán születő számlák érkezhettek.

– Amennyiben hatósági megkeresés érkezik társaságunkhoz személyes adatokkal történt visszaélés miatti feljelentés miatt, azt a jogszabályi határidőn belül megválaszoljuk adatszolgáltatás keretében. Természetesen amennyiben az érintett személy, illetve gondnoka, a gondoki minőség igazolásával felkeresi a Telekomot, vagy beküldi az állításai igazolásául a dokumentációt, megvizsgáljuk a konkrét ügyet – zárja szerkesztőségünknek címzett levelét a Telekom.

Ahogyan azt már korábban megírtuk, az áldozat felesége több ízben is járt a Telekom kecskeméti üzletében, a gondnoki minősítést igazoló papír ellenében adták ki neki a férje nevére kötött szerződést is. Feljelentést tett már a rendőrségen, és a behajtó felé is jelezte a problémát, akik továbbították a bejelentést a bíróság felé. Ezt követően írásban is próbálkozott, ajánlott levélben tett bejelentést a Telekom felé, amelyet szeptember 26-án adott fel ajánlva, elsőbbségivel és a postai küldeményazonosító segítségével nyomon is követte a levél sorsát, így látta, hogy azt szeptember 28-án a címzett (a Telekom) kézhez is vette. A szolgáltató ennek fényében október 13-án úgy nyilatkozott, hogy nincs tudomása az ügyről, és Szilviék sem kaptak semmilyen visszajelzést a mai napig, miközben a bejhajtási eljárás felfüggesztésére várnak.

 

 

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

„Elengedte” a városvezetés a Csiperót, az egyesület kijelentette: nem kíván eltérni az alapkoncepciótól

Hat éve nem rendezték meg Kecskeméten az Európa Jövője Nemzetközi Gyermek- és Ifjúsági Találkozót, közkedvelt nevén a Csiperó Fesztivált....

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...