fbpx
13.4 C
Kecskemét
2021. október 18., hétfő
KecsUPMegyébenHárom év fogházat kapott a ceglédi gázoló

Friss hírek

Friss hírek

A Bányai Júlia Gimnáziumban mától kötelező a maszkhasználat a diákok és a pedagógusok védelmében 

Elrendelték a mai naptól a kötelező maszkhasználatot a Bányai Júlia Gimnáziumban. Az intézkedést a járványhelyzet alakulása, a Magyar Tudományos Akadémia és több virológus ajánlása...

Egyre többen mennek azonnal külföldre érettségi után

Az elmúlt években kitartóan emelkedőben van az érettségi után azonnal külföldre távozó magyar diákok aránya. Ez jellemzően az elitgimnáziumok végzettjeit érinti. Nem biztos ugyanakkor,...

Három év fogházat kapott a ceglédi gázoló

2020. június 18-án ítélet született a ceglédi gázolás ügyében – írta meg az Index.

A szörnyű baleset

2019. április 20-án, húsvét előestéjén, éjfél előtt nem sokkal elgázoltak egy 18 éves lányt és barátját Cegléd belvárosában.

A sportautót egy 22 éves fiú vezette, egy jól menő, helyi vállalkozó fia, aki sokak szerint ezzel a feltuningolt autóval „villogott”, és aki minden utat „versenypályának használt” a városban. A vádirat szerint aznap este P. Levente a megengedett legnagyobb haladási sebességet legalább 190 százalékkal túllépve, 145-151 km/órás sebességgel közelítette meg a Kossuth Ferenc utca és a Teleki utca kereszteződését.

A BMW összetört eleje (Fotó: Blikk)

Amikor Bognár Emese és barátja leléptek a járdáról a BMW még csaknem 90 méterre volt tőlük. Bár a sofőr, ahogy érzékelte a gyalogosokat azonnal fékezett és balra kormányozta az autót, a Kossuth Ferenc utca és Teleki utca kereszteződésénél 103-108 km/órás sebességgel elütötte a párt. Az érettségi előtt álló lány a helyszínen meghalt, barátja túlélte a balesetet, de lába súlyosan roncsolódott, életveszélyes sérülésekkel – nyílt lábszár-, boka- és lapockatöréssel – szállították kórházba.

A vádirat szerint egyébként a BMW-be épített teljesítménynövelő elektronikai egységek a jármű gyári 306 lóerős teljesítményét 400 lóerőre emelték, a motorvezérlő elektronikát kiegészítő egység és az utólagosan beépített kipufogórendszer hatására a kocsi gyári teljesítménye 30 százalékkal, a nyomatéka pedig 50 százalékkal nőtt meg.

A baleset után lefoglalt autóban működő traffipaxblokkoló volt.

A per

A védelem szerint az azonban túlzás, és arra kérte a bírót, mérlegeljen a döntésnél, hiszen a vádlott nem tudta, hogy édesapja átépítette az autót, és vegye figyelembe azt is, hogy P. Levente még fiatal felnőtt, a „balesetet pedig a gyorshajtás okozta, ami egy pillanat műve”. Csakhogy a 22 éves fiú rendszeresen hajtott gyorsan. A halálos balesetet megelőző két évben legalább négy szabálysértési eljárás indult ellene „közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése” miatt, és a gázolás előtt egy órával is megbüntették a rendőrök.

Vádlott a tárgyaláson (Fotó: Huszti István / Index)

Az igazságügyi szakértői vélemény szerint – amelyre az ügyész és a bíró is támaszkodott – a gázoló a fenti magatartása, egyebek mellett az évek óta folytatott száguldozása miatt járművezetésre alkalmatlan.

P. Levente a bíróságon elismerte, hogy bűnös, de ott sem kért bocsánatot a családtól.

Hasonló cikkünk:  Jogerősen 15 évet kapott az élettársát megfojtó és sósavval leöntő dávodi nő

Az ítélet

A bíró az ügyészség álláspontját elfogadva 3 év fogházban letöltendő szabadságvesztésre ítélte az ámokfutó sofőrt. Jó magatartás esetén legkorábban két év múlva bocsátható feltételesen szabadlábra. Emellett a bíróság örökre eltiltotta a vezetéstől P. Leventét.

Az ítélet nem jogerős, mivel a vádlott három nap gondolkozási időt kért annak eldöntésére, hogy fellebbez-e.

A 18 évesen elhunyt Bognár Emese (Fotó: Blikk)

Az elgázolt lány hozzátartozói szerint túl enyhe ítélet született. Emese édesanyja szerint ebben az ügyben senki nem volt kíváncsi, hogy valójában mi az igazság.

„Ő elvette tőlünk a 18 éves lányunkat, a nagyszüleitől az unokájukat, a testvérétől a nővérét, amiért sosem vállalta valójában a felelősséget” – nyilatkozta az ítélethirdetés után a megtört édesanya. „Ha szembe áll velünk és elmondja, hogy mit tett és vállalja, az lett volna a helyes. Mert aki 150-200-zal tudja nyomni a gázpedált, annak legyen annyi ereje és legyen benne annyi gerincesség, hogy odaáll a szülők elé és vállalja amit tett.”

Kecskeméten ül majd a gázoló?

Talán csak véletlen, de fél évvel ezelőtt egy Kecskeméthez közeli településre jelentkezett be a gázoló, állítása szerint ott is lakik – így aztán könnyen lehet, hogy az egyik legenyhébb fogháznak tartott kecskeméti intézménybe kerül majd.

A kecskeméti „parkettás” börtönbe többnyire vállalkozók, tehetős üzletemberek, a vezető politikusokhoz valamilyen módon kötődő elítéltek vannak itt, és bár hivatalosan senki nem ismeri el, de ez egy afféle VIP-börtön.

Az Amnesty International Magyarország igazgatója szerint azonban a kecskeméti börtönben sincs szó luxus körülményekről. Egyszerűen emberi körülményeket biztosítanak a fogvatartottaknak.

47 ezer forintot rabolt Kiskunfélegyházán – öt év fegyházat kapott a kecskeméti férfi

2020. június 18-án ítélet született a ceglédi gázolás ügyében – írta meg az Index.

A szörnyű baleset

2019. április 20-án, húsvét előestéjén, éjfél előtt nem sokkal elgázoltak egy 18 éves lányt és barátját Cegléd belvárosában.

A sportautót egy 22 éves fiú vezette, egy jól menő, helyi vállalkozó fia, aki sokak szerint ezzel a feltuningolt autóval „villogott”, és aki minden utat „versenypályának használt” a városban. A vádirat szerint aznap este P. Levente a megengedett legnagyobb haladási sebességet legalább 190 százalékkal túllépve, 145-151 km/órás sebességgel közelítette meg a Kossuth Ferenc utca és a Teleki utca kereszteződését.

Hasonló cikkünk:  Megújult a félegyházi Rocktár

A BMW összetört eleje (Fotó: Blikk)

Amikor Bognár Emese és barátja leléptek a járdáról a BMW még csaknem 90 méterre volt tőlük. Bár a sofőr, ahogy érzékelte a gyalogosokat azonnal fékezett és balra kormányozta az autót, a Kossuth Ferenc utca és Teleki utca kereszteződésénél 103-108 km/órás sebességgel elütötte a párt. Az érettségi előtt álló lány a helyszínen meghalt, barátja túlélte a balesetet, de lába súlyosan roncsolódott, életveszélyes sérülésekkel – nyílt lábszár-, boka- és lapockatöréssel – szállították kórházba.

A vádirat szerint egyébként a BMW-be épített teljesítménynövelő elektronikai egységek a jármű gyári 306 lóerős teljesítményét 400 lóerőre emelték, a motorvezérlő elektronikát kiegészítő egység és az utólagosan beépített kipufogórendszer hatására a kocsi gyári teljesítménye 30 százalékkal, a nyomatéka pedig 50 százalékkal nőtt meg.

A baleset után lefoglalt autóban működő traffipaxblokkoló volt.

A per

A védelem szerint az azonban túlzás, és arra kérte a bírót, mérlegeljen a döntésnél, hiszen a vádlott nem tudta, hogy édesapja átépítette az autót, és vegye figyelembe azt is, hogy P. Levente még fiatal felnőtt, a „balesetet pedig a gyorshajtás okozta, ami egy pillanat műve”. Csakhogy a 22 éves fiú rendszeresen hajtott gyorsan. A halálos balesetet megelőző két évben legalább négy szabálysértési eljárás indult ellene „közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése” miatt, és a gázolás előtt egy órával is megbüntették a rendőrök.

Vádlott a tárgyaláson (Fotó: Huszti István / Index)

Az igazságügyi szakértői vélemény szerint – amelyre az ügyész és a bíró is támaszkodott – a gázoló a fenti magatartása, egyebek mellett az évek óta folytatott száguldozása miatt járművezetésre alkalmatlan.

P. Levente a bíróságon elismerte, hogy bűnös, de ott sem kért bocsánatot a családtól.

Hasonló cikkünk:  Jogerősen 15 évet kapott az élettársát megfojtó és sósavval leöntő dávodi nő

Az ítélet

A bíró az ügyészség álláspontját elfogadva 3 év fogházban letöltendő szabadságvesztésre ítélte az ámokfutó sofőrt. Jó magatartás esetén legkorábban két év múlva bocsátható feltételesen szabadlábra. Emellett a bíróság örökre eltiltotta a vezetéstől P. Leventét.

Az ítélet nem jogerős, mivel a vádlott három nap gondolkozási időt kért annak eldöntésére, hogy fellebbez-e.

A 18 évesen elhunyt Bognár Emese (Fotó: Blikk)

Az elgázolt lány hozzátartozói szerint túl enyhe ítélet született. Emese édesanyja szerint ebben az ügyben senki nem volt kíváncsi, hogy valójában mi az igazság.

„Ő elvette tőlünk a 18 éves lányunkat, a nagyszüleitől az unokájukat, a testvérétől a nővérét, amiért sosem vállalta valójában a felelősséget” – nyilatkozta az ítélethirdetés után a megtört édesanya. „Ha szembe áll velünk és elmondja, hogy mit tett és vállalja, az lett volna a helyes. Mert aki 150-200-zal tudja nyomni a gázpedált, annak legyen annyi ereje és legyen benne annyi gerincesség, hogy odaáll a szülők elé és vállalja amit tett.”

Kecskeméten ül majd a gázoló?

Talán csak véletlen, de fél évvel ezelőtt egy Kecskeméthez közeli településre jelentkezett be a gázoló, állítása szerint ott is lakik – így aztán könnyen lehet, hogy az egyik legenyhébb fogháznak tartott kecskeméti intézménybe kerül majd.

A kecskeméti „parkettás” börtönbe többnyire vállalkozók, tehetős üzletemberek, a vezető politikusokhoz valamilyen módon kötődő elítéltek vannak itt, és bár hivatalosan senki nem ismeri el, de ez egy afféle VIP-börtön.

Az Amnesty International Magyarország igazgatója szerint azonban a kecskeméti börtönben sincs szó luxus körülményekről. Egyszerűen emberi körülményeket biztosítanak a fogvatartottaknak.

47 ezer forintot rabolt Kiskunfélegyházán – öt év fegyházat kapott a kecskeméti férfi

Hirdetés

Felkapottak

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...

Hirdetés

Legnépszerűbb

Repülőnap 2021 – élő közvetítés a szombati napról

Közlekedési dugóval indult újra 8 év után a Kecskeméti Repülőnap. Teltházas volt a rendezvény, az időjárás is kegyes volt...