fbpx

FRISS HÍREK

Árurakodásra kért két parkolónyi várakozóhelyet a húsbolt, vita kerekedett belőle

- Advertisement -

A Rákóczi út nagykörút felőli sarkán lévő húsbolt kérelemmel fordult az önkormányzathoz, hogy az üzlet előtti parkolósávban az első 10 méteren jelöljenek ki számukra rakodási helyet. Sipos László tanácsnok, Fidesz-KDNP-s képviselő ellene volt a dolognak a városüzemeltetési bizottság ülésén, mondván, rossz irány lenne, ha egész napra ingyen megkapna két parkolóhelyet egy vállalkozás.

A kérdés a városüzemeltetési és fejlesztési bizottság április 15-ei, hétfői ülésén került elő, a közúti forgalomszabályozási ügyeknél. A Homoki Tamás alpolgármester által jegyzett előterjesztésből kiderült, hogy a Suba-Hús Kft. részéről kérés érkezett várakozóhely biztosítására árurakodás céljából, mégpedig az üzlet előtti díjfizetős parkolórészen (a bolt a Rákóczi út és a Bethlen körút sarkán található). Az anyagban benne volt, hogy az érintett választókerület önkormányzati képviselője – aki egyébként Király József (Szövetség) – támogatja a kezdeményezést (ő a bizottság elnöke is).

Képernyőfotó, kecskemet.hu

A rakodóterület kijelölését 10 méteres hosszúságban, keddtől péntekig 8 és 17 óra között kérte a cég „az áruszállítás zavarmentes lebonyolítására”, ugyanis napközben foglalt a parkoló, nehezen megoldható a megállás a kipakoláshoz. A helyszíni szemle során megállapították, hogy a Rákóczi út legelején, a nagykörútról lefordulva a bolt előtti első két parkolóhely lenne megfelelő. Az előterjesztésben az a javaslat szerepelt, hogy itt jelöljenek ki várakozóhelyet árurakodás céljára 10 méter hosszon, a már említett időszakra (keddtől péntekig, reggel 8 és délután 5 között).

A dolog a bizottsági ülésen lett aztán igazán érdekes. Király József bevezetésként kijelentette, egyetért a kérelemmel, a húsbolt régebbi bérlőjének is megvolt ez az árurakodási lehetősége, de miután befejezte az üzlet működtetését, leszedték a táblákat. Ez a Google Street View korábbi utcaképein is látszik, mármint hogy nem működik a bolt, és nincs kitéve várakozni tilos tábla.

Sipos László városüzemeltetési tanácsnok, Fidesz-KDNP-s képviselő viszont azt javasolta, maradjon a parkoló úgy, ahogy van, és kijelentette, ő nem fogja megszavazni a javaslatot. Meg is mondta, miért nem támogatja a kérelmet.

„Ilyen alapon az egész Rákóczi utca parkolóvá válna. (…)Ha ezt a rendszert csináljuk, sosem fogunk megállni. Így az egész várost parkolóvá tesszük azoknak a cégeknek, akik ott üzemeltetnek bármilyen egységet” – többek között ezt mondta a kormánypárti politikus, hozzátéve: nem ért egyet azzal, hogy „csúcsidőben” két parkolóhelyet ingyen átengedjen a város vállalkozóknak, ez szerinte rossz irány. Úgy véli, az lenne a járható út, ha ilyen esetben az üzlet a parkolóhelyeket megváltaná egész évre.

Fotók: Hraskó István

Király József úgy reagált, az üzlethelyiség a város tulajdona, tehát a városnak is érdeke, hogy bérbe tudják adni, és az utóbbi két évben üresen állt. Korábban pedig ugyancsak ki volt itt jelölve rakodási terület.

Mint mondta, ő is nézte, hogyan tudnák a hűtőkocsik a boltot másképp megközelíteni, de úgy látja, más módon csak szabálytalanul, a járdán parkolva lehetne. Az ellenzéki képviselő azt is hangsúlyozta, kell megoldást találni, hiszen azért egy élelmiszer-forgalmazó üzletről van szó.

Koskár István, a bizottság külsős tagja arra hívta fel a figyelmet, hogy a Rákóczi úton több rakodásra kijelölt hely van, akkor azokat most vizsgálja felül a város? Ha más vállalkozások megkapták ezt a lehetőséget, akkor a húsboltnak miért ne adnák meg, az egyenlő bánásmód elve alapján. Hozzátette azt is, ha nagy cégeket támogatja a város, akkor a kisvállalkozásokat szintén kellene.

Hasonló cikkünk:  Csak júniusban lesz kész a csomópont átépítése a Katona József Gimnáziumnál

A Rákóczi út páros oldalán egyébként két olyan várakozni tilos tábla van, amelyet árurakodás elősegítése miatt tettek ki, az egyiknél 5, a másiknál 10 méterre szól a tilalom, időszak egyiknél sincs megjelölve.

Fotó: Hraskó István

A KRESZ szerint „ilyen helyen az áruszállító jármű a folyamatos fel- és lerakodáshoz szükséges ideig maradhat; más jármű – akár 5 percnél hosszabb ideig is – akkor tartózkodhat, ha a vezető a járműnél marad és áruszállító jármű érkezésekor annak a rakodóhelyre való beállását haladéktalanul lehetővé teszi”.

Fotó: Hraskó István

Bulyovcsity Gabriella (szintén külsős tag a bizottságban) arról az oldalról közelítette meg a kérdést, hogy más városokban a körúton belüli üzlethelyiségek, kávézók, éttermek ellátását, az árupakolást nem a megszokott munkaidőben teszik meg, hanem hajnalban vagy éjszaka, és ezt beleillesztik a működésükbe.

Király József ekkor megkérdezte, miért egész napra érkezett be a kérelem, amikor a vállalkozó a kora reggeli időpontot adta meg? A hivatal jelenlévő munkatársától elhangzott, valószínűleg azért, mert ez volt az igény, a bolt egész nap működik, naponta többször is szállíthatják a hűtött árut. Ugyanakkor jelezte, hogy természetesen lehet rövidíteni az időszakot.

„Olyan trendet ne indítsunk el, ami a városnak kedvezőtlen” – jelentette ki ismét Sipos László, aki szerint nem adhat oda a város két parkolót ingyen úgy, hogy nem is használják ki. Megismételte véleményét: „ilyen esetben alap lenne az, hogy éves bérleti díjat megvesz arra a parkolóra, mert ha valamelyiknek szabad ingyen, másnak miért nem?”

Király József felvetette, hogy akkor este 10 és reggel 6 óra közötti időszakra szóljon a várakozási tilalom. Temesvári Péter jegyző ezen a ponton már azt javasolta, hozzák vissza a következő ülésre a témát, és addig legyen egyeztetés a vállalkozóval.

A hivatal munkatársai ekkor kérdezték a bizottságtól, mi legyen az iránymutatás az egyeztetésre? Hiszen nem biztos, hogy szerencsés, ha az éjszakai árurakodás irányába terelik a dolgot, mert nyilván zajjal jár és zavarhatja mások éjjeli nyugalmát.

Ekkor már Király József is azon a véleményen volt, hogy vegyék le a kérelmet a napirendről és halasszák el az ügyet a következő alkalomra, amelyre hívják el a vállalkozót is.

„A következő időszakban ne kerüljön elénk ilyen (kérelem), meg kell mondani, hogy nincs ingyen, ha ki akar magának egy parkolót jelöltetni, akkor legalább vegyen egy éves parkólójegyet ahhoz a parkolóhoz. Ha így nincs benne a rendeletben, legyen benne, ez a városnak abszolút hátrányos, nem vállalható” – jelentette ki még Sipos László.

Végül a bizottság megszavazta, hogy vegyék le a kérelmet a napirendről.

Más forgalomszabályozási kérdésekben viszont döntés viszont született, ezek május 17-től érvényesek.

Például:

– Fuvar utca teljes hosszán mindkét oldalon megállási tilalmat vezetnek be;
– Vitéz János utcán mindkét irányból 30 km/órás sebességkorlátozás lesz;
mint megírtuk, döntés született arról, hogy a helyi buszokat mentesítik a súlykorlátozás alól a Máriahegyi út Széles köz és 445-ös út közötti szakaszán, mert helyi buszjáratot tervez Máriahegyben a KeKo májustól;
a Mátyás király körút és a Géza fejedelem körút Béke fasorhoz közeli szakaszán (Béke fasortól Ifjúság útjáig illetve Szlemenics közig) szintén 30 km/órás sebességkorlátozást vezetnek be, ezt Pászti András képviselő kezdeményezte (Fidesz-KDNP), tekintettel arra, hogy az alárendelt Béke fasorról nehéz belátni a kanyarodó körutat, balesetveszélyes a kereszteződés (főleg a Köztemetőtől a belváros felé haladva, jobbra a Mátyás király körutat nehéz belátni).

KecsUp illusztráció

- Advertisement -

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Hírlevél feliratkozás

FELKAPOTTAK

Negyvenöt évet dolgozott a kecskeméti nyugdíjas, mégsem vehet kedvezményes buszbérletet

Múlt hét szerdán beszámoltunk róla, hogy helyi civil aktivisták szerint nincs minden rendben Kecskemét közösségi közlekedésével, ezért igyekeznek megreformálni a...

LEGNÉPSZERŰBB

Juliska néni egymás után kapta az ellenőrzéseket a kispiacon, volt, hogy a földre letett virágai miatt büntették

1986 óta, azaz harmincnyolc éve árusít Bóta Lászlóné Juliska néni a Petőfi Sándor utcai kispiacon, a Fűrészfogasok mellett. Az...